Les jeux au ban de l'école ?

Publié le par Laurent Checola

Compte-rendu

Plus d'une centaine d'enseignants britanniques ont rédigé une lettre ouverte, publiée dans le Daily Télégraph du 12 septembre. Les professionnels de l'éducation dénoncent les effets pervers du jeu vidéo sur les enfants, dont le psychisme est en construction.


Since children’s brains are still developing, they cannot adjust – as full-grown adults can – to the effects of ever more rapid technological and cultural change.


Pour les signataires de la lettre, il est nécessaire d'agir, car les pouvoirs publics, ainsi que l'opinion, sont largement sous-informés.


We believe this is largely due to a lack of understanding, on the part of both politicians and the general public, of the realities and subtleties of child development.


Les éducateurs estiment que le principal effet négatif du jeu vidéo, est de considérer les enfants comme des adultes.


They are pushed by market forces to act and dress like mini-adults and exposed via the electronic media to material which would have been considered unsuitable for children even in the very recent past.



Réfractaires au virtuel, les enseignants prônent un retour au jeu réel et incarné.


They still need what developing human beings have always needed, including real food (as opposed to processed “junk”), real play (as opposed to sedentary, screen-based entertainment), first-hand experience of the world they live in and regular interaction with the real-life significant adults in their lives.

Publié dans Théorie des jeux

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